Aktualny utwór

Tytuł

Artysta


47. Bieszczadzki Wyścig Górski za nami – czas na podsumowanie

Napisane przez dnia 26 maja 2021

Za nami kolejna edycja najstarszego wyścigu górskiego w Polsce. Podczas rozgrywanych w dniach 21-23 maja zawodów startowało, ze zmiennym szczęściem – 90 zawodników, którzy stawili się na technicznym Badaniu Kontrolnym. Dopisali Kibice, którzy przez 1,5 roku nie mieli z powodu COVID – 19 okazji oglądać zawodników na wyścigowych trasach.

Ci, którzy nie mogli przyjechać w okolice Sanoka, zawody śledzili w internecie: odnotowano rekordową liczbę ok. 20 tys. Widzów dziennie.

W wyścigu zwyciężył Sebastien Petit (FRA), wyprzedzając Igora Drotara (SVK, Skoda Fabia WRC) i Waldemara Kluzę (POL, Skoda Fabia. Za ich plecami toczyła się wyrównana batalia o ułamki sekund, decydujące o zajętych pozycjach w poszczególnych kategoriach klasach.


Jedyny Polak startujący w kategorii 2 – tzw. bolidów, Paweł Rzadkosz (Radical SR 3) zajął w Bieszczadach 4 miejsce.
W Kategorii I – samochodów zamkniętych, popularnie nazywanych przez kibiców „dachami” zwyciężył Igor Drotar, wyprzedzając Waldemara Kluzę i Sebastiana Steca (POL, Ford Fiesta).

Zwycięzcy w klasach :

KL. 1 Waldemar Kluza
KL. 2a Christian Zaleski (POL, Porsche 911 Turbo S)
KL. 2b Bartłomiej Madziara (POL, BMW E 36 M3)
KL. 3a Igor Drotar
KL. 3b Roman Baran
KL. 4a Peter Ambruz (SVK, Mitsubishi Lancer EVO IX)
KL. 5a Bochumir Čambalik (SVK Honda Civic)
KL. 5b Wojciech Socha (POL, Renault Clio Sport)
KL. 10a Jacek Madziara (POL, Subaru Impreza 555)
KL. 10 b Janusz Jania ( POL, Honda Integra)
KL. 10c Adam Wojtunik (POL, Honda Civic)
KL. 11 Bartosz Tondryk (POL, Fiat Cinquecento)
KL. 12a Tomasz Morawiec (POL Fiat 126p)
KL. 12c Filip Piotrowski ( Fiat 126p)
KL. 13 (Cross Cars) Teodor Kocur (POL, Semog Bravo).

W klasyfikacji aut napędzanych na przednią oś wygrał Pumba (POL, VW Scirocco) natomiast wśród aut tylnonapędowych najszybciej w wyścigu pojechał Bartłomiej Madziara. I wreszcie grupa E0, dedykowana młodym bądź debiutującym kierowcom: wśród nich najlepszym wynikiem popisał się Krzysztof Piterak ( POL, Renault Clio Sport). We wprowadzonej w tym roku Kategorii Narodowej na najwyższym stopniu podium stanął Jacek Madziara.

Wśród aur historycznych bezkonkurencyjny okazał się Marek Suder (POL) startujący Fordem Sierra Cosworth – repliką rajdówki Mariana Bublewicza, dobrze znaną z tras Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski.
Kolejny zawody z cyklu GSMP już za niecałe dwa tygodnie; w dniach 4 – 6 czerwca kibice i zawodnicy spotkają się na 8 Wyścigu Górskim Magura Małastowska, rozgrywanym w okolicach Gorlic.

Szczegółowe informacje dotyczące 47. Bieszczadzkiego Wyścigu Górskiego- Valvoline, oraz telewizyjną relację znaleźć można na stronie internetowej wyścigu www.bieszczadzkiwyscig.pl, Automobilklubu Małopolskiego Krosno www.automalop.pl i Polskiego Związku Motorowego www.gsmp.pzm.pl oraz na profilach facebookowych wpisując „Bieszczadzki Wyścig Górski” bądź 47.Bieszczadzki Wyścig Górski.-Valvoline. Dostępne są także wyniki on-line (na profilach wyścigu, GSMP.PZM oraz www.wyniki-online.pl).,