Aktualny utwór

Tytuł

Artysta


Dlaczego kierowcy kochają SUVy | Ford Puma

Napisane przez dnia 12 stycznia 2022

Znakomita część aut sprzedawanych w Polsce, to pojazdy typu SUV. Z czego wynika popularność samochodów z takimi nadwoziami? Czy wynika ona tylko i wyłącznie z mody, czy o zakupie decydują również inne, bardziej praktyczne cechy?

W kwestii popularności poszczególnych rodzajów nadwozia, gusta Polaków pokrywają się z gustami Europejczyków. W statystykach sprzedaży na Starym Kontynencie dominują właśnie SUVy i to już od kilku dobrych lat.

Jak widać definicja tego typu nadwozia jest dość szeroka, a żeby to jeszcze lepiej sobie wyobrazić warto zwrócić uwagę, że Pumę i Explorera różni prawie metr długości.

Krótka sonda wśród potencjalnych nabywców Pumy, pozwala wyrobić sobie zdanie na temat preferencji dzisiejszych kierowców.

SUVy kochane są przede wszystkim za większą przestrzeń w kabinie, wyższą pozycję za kierownicą, dającą lepszy wgląd w sytuację przed samochodem, a także za ten prawie off-roadowy wygląd, dzięki któremu nawet mała z pozoru Puma postrzegana może być jako pogromca bezdroży.

Najmniejszy SUV Forda zbudowany został na płycie podłogowej Fiesty, ale jest od niej dłuższy (+ 12 cm), wyższy (+ 7,8 cm) i ma zdecydowanie większy prześwit (+ 4,2 cm).

To ostatnie nie czyni co prawda z niego samochodu terenowego, pozwala jednak na małe szaleństwa poza asfaltowymi drogami.

Jeśli dołożymy do tego wysokiej klasy materiały wykończeniowe, dobrą funkcjonalność i nowoczesne technologie, w tym układy hybrydowe, nie dziwi, że Puma to najczęściej wybierany Ford na Starym Kontynencie.

Bez dwóch zdań zgrabny kociak Forda może się podobać o czym najlepiej świadczą statystyki sprzedaży. Lubią go mieszkańcy zjednoczonej Europy, lubią nasi rodacy. O potencjale jaki drzemie w tym niepozornym nadwoziu najlepiej świadczy fakt, że Ford zdecydował się zastąpić Fiestę WRC właśnie hybrydową Pumą, zbudowaną według przepisów kategorii Rally1.

Debiut sportowej Pumy przewidziano podczas styczniowego Rajdu Monte Carlo, i tym samym w Rajdowych Mistrzostwach Świata 2022 rozpocznie się zarówno era hybrydowa, jak też era samochodów z nadwoziami typu SUV.

Marek Wicher