Jeszcze więcej wrażeń – nowy Hyundai i30 N

Written by on 25 września 2020

Hyundai zaprezentował nowego i30 N z odświeżonym wyglądem, nową ośmiobiegową dwusprzęgłową skrzynią biegów (N DCT) oraz zaawansowanymi systemami bezpieczeństwa i wspomagania kierowcy.

Nowe funkcje zapewnią kierowcom lepsze wrażenia niezależnie od tego czy jadą po publicznej drodze czy wymagającym torze wyścigowym. Nowy i30 N jest prawdziwie sportowym samochodem codziennego użytku.

Nowy i30 N to pierwszy Hyundai sportowej submarki N. Od momentu rynkowego debiutu, w Europie sprzedano ponad 25 000 sztuk modelu i30 N. Poprzednia wersja sportowego hot-hatcha zdobyła liczne nagrody i wyróżnienia, w tym tytuł sportowego samochodu roku 2018 magazynu Auto Bild. Modele N Hyundaia zainspirowały fanów do stworzenie społeczności zwanej „N-tuzjastami”.

Nowy i30 N bazuje na sukcesie swojego poprzednika. Oprócz zmiany wyglądu i polepszenia właściwości jezdnych, zastosowano lżejsze materiały, w celu zwiększenia zwinności i poprawy prowadzenia.

Podobnie jak poprzednik nowy i30 N dostępny będzie w dwóch wariantach nadwoziowych: Hatchback i Fastback.

Od czasu rynkowego debiutu w 2017 roku, pierwotny sportowy Hyundai N otrzymał wiele znakomitych recenzji i nagród. cieszy się ogromną popularnością wśród kierowców poszukujących dreszczyku emocji i niesamowitych wrażeń z jazdy. Kierowcy poszukujący maksymalnej przyjemności z jazdy zarówno na drodze, jak i na torze, dzięki nowemu i30 N otrzymują teraz jeszcze więcej, w tym lepsze osiągi. Lekkie fotele N i nowa dwusprzęgłowa skrzynia biegów typu mokrego, sprawiają, że nowy Hyundai i30 N jest bardziej sportowy, a za razem wygodniejszy niż kiedykolwiek.Thomas Schemera Wiceprezes Wykonawczy i Szef Działu Produktu Hyundai Motor Company

Udoskonalony wygląd zewnętrzny podkreślający sportowe osiągi
Design nowego i30 N można opisać trzema słowami: osiągi, emocje, wyrazistość. Zmiany objęły również elementy wyglądu zarezerwowane wyłącznie dla i30 N.

Logo N znajdziemy z przodu na szerokim grillu. Kratka grilla składa się z elementów przypominających skrzydła samolotu i została zoptymalizowana pod kątem wydajnego chłodzenia silnika. Logo N pojawia się również na felgach.

Nowe są również reflektory LED ze światłami do jazdy dziennej w kształcie litery V. W przednim zderzaku zamontowano kurtyny powietrzne, aby znacząco poprawić przepływ powietrza i zmniejszyć turbulencje w nadkolu.

Nowy i30 N ma zmienioną stylistykę tyłu, podczas gdy tył nowego i30 Fastback N pozostał w niezmienionej formie. W hatchbacku duży spojler z charakterystycznym trójkątnym światłem stop zapewnia docisk i doskonałe wyważenie. Przeprojektowane zostały również tylne światła wykonane w technologii LED. Dwie duże rury wydechowe zintegrowane z dyfuzorem dopełniają rasowego wyglądu i30 N.

Design nowego i30 N sprawia, że ​​samochód wygląda jakby był w ruchu nawet podczas postoju. Zdecydowany i pełen mocy, jest gotowy do jazdy po drogach i torach.

Nowy i30 N jest dostępny w siedmiu kolorach nadwozia, w tym z lakierem specjalnym Performance Blue, który jest dedykowany wyłącznie dla modeli z gamy submarki N.

Nowy i30 N bazowo wyposażony jest w 18-calowe felgi aluminiowe. Wersje wyposażone w pakiet Performance zawierają szereg ulepszeń, w tym nowoopracowane 19-calowe kute felgi z lekkich stopów. Lekkie pięcioramienne obręcze zostały zaprojektowane z myślą o zmniejszeniu masy nieresorowanej i zwiększeniu wytrzymałości. Komplet 19-calowych kutych felg aluminiowych jest o 14,4 kg lżejszy od standardowych 19-calowych odlewanych felg aluminiowych. Ciemnoszare matowe wykończenie, kontrastujące z charakterystycznymi dla N czerwonymi zaciskami hamulcowymi z logo N, podkreśla wyścigowego ducha samochodu. Nowy i30 N z pakietem Performance został wyposażony w opracowane specjalnie dla i30 N, wyczynowe opony Pirelli P-Zero, a bazowy model wyposażono w opony Michelin Pilot Super Sport.

Design wnętrza łączy samochód z kierowcą
Wnętrze nowego i30 N zaprojektowana z myślą o połączeniu kierowcy z samochodem. Zestaw analogowych wskaźników zawiera takie funkcje, jak aktywne czerwone pole z czerwonymi diodami LED, które zmienia się w zależności od temperatury oleju silnikowego, oraz wskaźnik zmiany biegów, który pokazuje kierowcy optymalny moment na zmianę biegu. Nowy i30 N jest również dostępny z podgrzewaną kierownicą i podgrzewanymi przednimi fotelami.

Nowy i30 N ma metalowe nakładki na pedały i przeszycia w kolorze Performance Blue w obu wariantach nadwoziowych. Nowością są pasy bezpieczeństwa z akcentami w kolorze Performance Blue. We wnętrzu utrzymanym w czarnej tonacji znajdują się komfortowe sportowe fotele z tapicerką materiałową lub wykończone połączeniem sztucznego zamszu i skóry.

Po raz pierwszy w nowym i30 N dostępne są także sportowe, lekkie fotele N. Te jednoczęściowe, wyczynowe sportowe fotele są o 2,2 kg lżejsze niż fotele standardowe. Wyraźne podparcia zapewniają doskonałe trzymanie boczne. Lekkie fotele N są wykonane z najwyższej jakości skóry i alcantary, mają szwy w kolorze Performance Blue i podświetlane logo N na zintegrowanym zagłówku.

Ulepszony silnik dostarcza jeszcze intensywniejszych wrażeń
Nowy i30 N jest wyposażony w 2,0-litrowy turbodoładowany silnik benzynowy, dostępny z sześciobiegową manualną skrzynią biegów (6MT) lub debiutującą 8-biegową dwusprzęgłową skrzynią biegów typu mokrego (N DCT).

Bazowy i30 N ze skrzynią 6MT osiąga moc 250 KM i 353 Nm momentu obrotowego. Klienci i30 N mają również do wyboru pakiet Performance. Dzięki pakietowi Performance silnik osiąga moc 280 KM, co stanowi wzrost o 5 KM w stosunku do pierwszego i30 N i jest dostępny zarówno w wersji 6MT, jak i N DCT. Maksymalny moment obrotowy w wariancie Performance urósł o 39 Nm i wynosi teraz 392 Nm.

Silnik o mocy 280 KM oferuje płaską krzywą mocy, co zapewnia lepszą reakcję na pedał gazu i poprawę przyspieszenia, dostarczając jeszcze więcej radości na drodze lub na torze. Płaski wykres mocy zapewnia więcej momentu obrotowego i mocy przy niższych obrotach, a tym samym większe wykorzystanie potencjału silnika w codziennym użytkowaniu. Nowy i30 N utrzymuje maksymalny moment obrotowy w zakresie od 1950 do 4600 obr./min i osiąga maksymalną moc przy 5200 obr./min. Poprawie uległo przyspieszenie w zakresie średnich i wysokich prędkości i zapewniono niezmiennie wysoką wydajność w różnych warunkach otoczenia.

Oba warianty silnikowe osiągają maksymalną prędkość 250 km/h, a nowy i30 N z pakietem Performance przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,9 sekundy, co oznacza wzrost o 0,2 sekundy czyli 3 procent w porównaniu z poprzednim modelem.

Podobnie jak w przypadku swojego poprzednika, nowy i30 N jest wyposażony w szereg sportowych elementów wyposażenia, w tym funkcję międzygazu, procedurę kontroli startu, tylną belkę usztywniającą nadwozie i wiele innych.

System N Grin Control daje Klientom wybór pomiędzy pięcioma różnymi trybami jazdy: Eco, Normal, Sport, N oraz N Custom. Tryby jazdy dostosowują parametry silnika, zawieszenia, ESC, mechanizmu różnicowego N Corner Carving (elektronicznie sterowany mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu), układu wydechowego i kierowniczego oraz skrzyni biegów, aby zoptymalizować je pod kątem różnych warunków jazdy. W trybie N Custom kierowca może indywidualnie dopasować ustawienia do preferencji jazdy i warunków drogowych.

Podobnie jak w przypadku swojego poprzednika, nowy i30 N wyposażony jest w elektronicznie sterowane zawieszenie (ECS). Zmienione ustawienia zawieszenia i układu kierowniczego, zaowocowały poprawą właściwości jezdnych i prowadzenia.

Klienci, którzy wybiorą pakiet Performance, mogą również skorzystać z mechanizmu różnicowego N Corner Carving, sterowanego elektronicznie mechanizmu różnicowego o ograniczonym poślizgu (eLSD). Dodatkowo w przypadku pakietu Performance rozmiar przednich tarczy hamulcowych został zwiększony z 345 mm do 360 mm, aby zapewnić lepszą skuteczność hamowania.

Redukcja masy uzyskana dzięki zastosowaniu lekkich foteli N i kutych 19-calowych felg aluminiowych zapewniła lepsze osiągi i poprawę prowadzenia, umożliwiając sprawniejsze pokonywanie dróg.

Bezpieczeństwo
Nowy i30 N zawiera więcej systemów aktywnego bezpieczeństwa i wspomagania kierowcy Hyundai SmartSense. Asystent unikania kolizji czołowych został zaktualizowany i obejmuje wykrywanie pieszych (FCA). System podążania na pasie ruchu (LFA) utrzymuje samochód na środku pasa ruchu, nawet zanim pojazd zacznie zbliżać się do jednej z krawędzi. Wersja hatchback nowego i30 N z przekładnią N DCT jest wyposażona w aktywny system monitorowania martwego pola (BCA). System BCA może aktywować hamulce, aby zapobiec kolizji podczas zmiany pasa na autostradzie lub podczas wyjeżdżania z miejsca parkingowego, gdy samochód jest zaparkowany wzdłuż ulicy. Podobnie, asystent ostrzegania o ruchu poprzecznym (RCCA), również dostępny w hatchbacku z N DCT, może aktywować hamulce, gdy zostanie wykryta przeszkoda bezpośrednio za pojazdem podczas cofania, na przykład podczas wyjeżdżania z miejsca parkingowego.

Nowy i30 N jest wyposażony w Performance Driving Data System, który monitoruje i poprawia umiejętności kierowcy na torze. Teraz system dostępny jest ze zaktualizowaną grafiką dla jeszcze łatwiejszej obsługi. Zapisuje on i wyświetla dane z jazdy, w tym informacje o mocy, momencie obrotowym czy ciśnieniu doładowania. Zawiera również funkcje mierzenia czasu okrążenia i przyspieszenia, które są przydatne na torze.

Nowy i30 N wyposażono w opcjonalny system nawigacji z ekranem dotykowym o przekątnej 10,25 cala z możliwością podłączenia aplikacji Apple CarPlay i Android Auto. Jest również dostępny z najnowszą wersją systemu Bluelink. Zapewnia to szereg nowych możliwości i usług dla Klientów Hyundaia, w tym informacje o ruchu drogowym, nawigację w trybie pieszym po zaparkowaniu, aktualne informacje o parkingach i stacjach benzynowych oraz nową funkcję tworzenia profilu użytkownika.

Nowy i30 N oraz i30 Fastback N dostępne będą w Europie na początku 2021 roku. Dokładny czas wprowadzenia na rynek oraz ogłoszenia cen i specyfikacji może się różnić w zależności od rynku.


Current track

Title

Artist