Najpopularniejsze auto elektryczne w Polsce? Nissan Leaf

Written by on 16 czerwca 2020

Pierwsze miesiące bieżącego roku okazały się całkiem udane dla Nissana. Japońska marka zdecydowanie lideruje klasyfikacji sprzedaży aut elektrycznych nad Wisłą, a najpopularniejszym modelem, który zelektryzował rodaków, jest Leaf.

W rankingu sprzedaży samochodów elektrycznych za okres styczeń – maj 2020 r. Nissan jest niekwestionowanym liderem w branży, mimo rosnącej liczby konkurentów. Tylko w tym czasie marka sprzedała 181 pojazdów bezemisyjnych, co oznacza wzrost o 99 proc. w porównaniu do analogicznego okresu 2019 roku.

W pierwszych pięciu miesiącach bieżącego roku Nissan zdystansował konkurentów i jest numerem jeden na rynku pojazdów elektrycznych w naszym kraju. Do końca maja 2020 r. marka Nissan zanotowała znaczący wzrost sprzedaży w segmencie samochodów bezemisyjnych i może pochwalić się blisko stuprocentowym wzrostem w porównaniu do roku poprzedniego.W okresie styczeń – maj 2020 z salonów Nissana w Polsce wyjechało do klientów 181 samochodów elektrycznych. W analogicznym okresie w 2019 roku marka sprzedała ich 91.

W tej puli znakomita większość, aż 163 sztuki, to „elektryczna wizytówka” japońskiego producenta – Nissan LEAF(w wersjach z akumulatorem 40 kWh lub 62 kWh). Sprzedaż tego modelu wzrosła, podobnie jak w ujęciu całościowym, blisko dwukrotnie w porównaniu do analogicznego okresu 2019 roku.Jednak nie tylko flagowy elektryk marki cieszy się w tym roku dużą popularnością wśród klientów. Numerem jedensprzedażywśród elektrycznych samochodów dostawczychokazał się również model z tej samej stajni – użytkowye-NV200, którego sprzedaż w porównaniu rok do roku wzrosła o 100 proc.Model ten oferowany jest w odmianie dostawczej i osobowej Evalia.

Jesteśmy dumni i cieszymy się z pozycji lidera rynku. Rosnące zainteresowanie nabywców, mimo spowolnienia spowodowanego wirusem, to dla nas ogromne wyróżnienie, które pokazuje zaufanie do marki, ale też coraz większe przekonanie klientów do samochodów elektrycznych. Obserwujemy, jak Polacy stają się wrażliwsi na środowisko, w jakim żyją, i podobnie jak Nissan, chcą je zmieniać na lepsze. Wybierają naszą ofertę, bo zaspokaja ich potrzeby nie tylko w sferze prywatnej, ale także biznesowej czy użytkowej. Tak znaczący wzrost sprzedaży i pozycja rynkowego lidera cieszy nas tym bardziej, że osiągnęliśmy ją mimo braku zapowiadanych dopłat do zakupu samochodów elektrycznych – skomentował tegoroczne wyniki sprzedaży Tomasz Latała-Golisz, dyrektor zarządzający Nissan Sales Central & Eastern Europe.

W sumie od początku roku w Polsce sprzedano 587 w pełni elektrycznych modeli (BEV), a także 691 hybryd typu plug-in (PHEV). Po tegorocznych zakupach, w rękach rodaków znajduje się już w sumie 6267 aut elektrycznych, które można ładować na 1131 ogólnodostępnych stacjach.


Reader's opinions

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *



Current track

Title

Artist