Testujemy Toyotę Corolla TS Hybrid
Napisane przez redakcja dnia 15 kwietnia 2020
Kiedy usłyszałem informację , że pojawiła się nowa Toyota Corolla , to moje serce zaczęło mocniej bić. Bo przecież do dziś nie mogę zapomnieć mojej Toyotki , którą odkupiłem od moje go przyjaciela Janusza Kuliga. To był wspaniały samochód , silnik 1,6 16v powodował , że czułem się jak w prawdziwej rajdówce. Po kilku lekcjach udzielonych mi przez Janusza mogłem w pełni docenić walory tego auta. Kiedy musiałem się rozstać z Corolka to miałem naprawdę łzy w oczach. Aż tu nagle otrzymałem propozycję przetestowania nowego modelu Toyoty Corolli TS i to w wersji hybrydowej. Na trasę wybrałem oczywiście drogi wokół Wisły prowadzące trasami odcinków rajdowych. Przełęcz Samopolska, Kubalonka , Zameczek, to tylko niektóre z dawnych odcinków Rajdu Wisły. Taki wspomnień czas.
Czy można porównać te dwie Toyoty Corolle? Oczywiście nie. Dwadzieścia lat w konstrukcji samochodu to przepaść. Dotyczy to nie tylko napędu ale także kształtu nadwozia i wyposażenia wnętrza .
Toyota Corolla TS Hybryda która ja jeździłem to samochód rodzinny napędzany 1,8 litrowym napędem hybrydowym o mocy 122 KM. Składa się z trzech połączonych ze sobą urządzeń: silnika benzynowego 1.8, silnika elektrycznego i akumulatora hybrydowego. Jeśli samochód stoi na czerwonym świetle, silniki są wprowadzane w stan spoczynku. Samochód nie wydaje wtedy żadnego dźwięku i nie emituje spalin. Spokojnie ruszając z parkingu lub spod świateł, do około 50 km/h hybryda korzysta tylko z silnika elektrycznego, a zużycie paliwa jest zerowe. Można w ten sposób przejechać nawet do 2 kilometrów .Przy stałej, niskiej prędkości hybryda wykorzystuje silnik spalinowy , jedynie jako wspomaganie elektrycznego. Przy pełnym wciśnięciu pedału gazu oba silniki pracują na najwyższych obrotach. Jednak jeśli na chwilę kierowca zwolni pedał gazu i natychmiast znów go wciśnie, to jazda będzie bardziej ekonomiczna przy zachowaniu tej samej prędkości. Przy mojej jeździe Toyota spaliła średnio 4.4 litra benzyny na 100 km.
Jeżeli chodzi o nadwozie to jest bardzo obszerne można w niej pomieścić bez problemu bagaże 3-4 osobowej rodziny. Kierowcę otacza zaprojektowana ze smakiem deska rozdzielcza.
Materiały są dobrej jakości, a wymiary wnętrza nie budzą żadnych zastrzeżeń. Z przodu miejsca wystarcza nawet dla wysokich osób , dzięki odpowiedniej regulacji foteli. Bardzo łatwa jest dla kierowcy obsługa Corolli. Deskę rozdzielczą rozplanowano dobrze, wskaźniki czytelnie zaprojektowano.
Corolla 1.8 Hybrid jest samochodem pod każdym względem przyzwoitym. Jest dynamiczna, dobrze wyciszona, może się podobać, a prowadzenie sprawia przyjemność. Hybrydowy napęd dobrze pasuje do ruchu miejskiego, ale daje też radę podczas jazdy w trasie lub autostradą.