Aktualny utwór

Tytuł

Artysta


Aktualności

72. Rajd Finlandii przeszedł do historii. Dziewiąta runda Rajdowych Mistrzostw Świata WRC okazała się jeszcze trudniejszą, niż pierwotnie można było się tego spodziewać. W tak niezwykle wymagających warunkach bardzo dobrze poradzili sobie Mikołaj Marczyk i Szymon Gospodarczyk. Załoga ORLEN Team zajęła 7. miejsce w klasie WRC 2 oraz 5. w WRC 2 Challenger.

Tegoroczny Rajd Finlandii stanowił wyjątkowe wyzwanie. Oprócz naturalnych trudności i uroków klasyka ulokowanego pośród lasów w okolicach Jyvaskyla, zawodnikom towarzyszyła zmienna pogoda. Najszybsze odcinki specjalne w kalendarzu WRC często nawiedzały gwałtowne ulewy, które w znacznym stopniu komplikowały rywalizację i wykluczyły z gry kilku niezwykle doświadczonych zawodników – w tym aktualnych mistrzów świata.

Marczyk i Gospodarczyk potwierdzili dobre przygotowanie do imprezy wygrywając oficjalny odcinek testowy w klasie WRC 2 oraz WRC 2 Challenger. Jadąc stosunkowo bezpiecznie, ale i zarazem szybko, załoga ORLEN Team notorycznie wbijała się do pierwszej dziesiątki niezwykle mocno obsadzonej klasy WRC 2, naszpikowanej gwiazdami, byłymi kierowcami fabrycznymi oraz niezwykle mocnymi na własnej ziemi reprezentantami Finlandii.

Dobra i równa dyspozycja sprawiła, że Marczyk i Gospodarczyk ukończyli 72. Rajd Finlandii na 7. miejscu w klasie WRC 2 oraz 5. w WRC 2 Challenger. Duet ORLEN Team wywozi z lasów północnej Europy niezwykle cenne punkty.

– W Finlandii mamy najszybsze i najlepsze trasy szutrowe, z jakimi kiedykolwiek miałem do czynienia. Po naszej pierwszej wizycie w zeszłym roku, wiedziałem, że będę chciał tutaj wracać już zawsze. Przyjemność z jazdy jest niesamowita. Tak naprawdę od początku rajdu utrzymywaliśmy dobre, równe tempo. Byłem zadowolony z tego, gdzie się znajdujemy. Nasze straty były o wiele mniejsze, niż w roku ubiegłym, co potwierdza nasz ciągły postęp i rozwój – mówił Mikołaj Marczyk.

Cieszę się z tego, jak potrafimy dostosować styl jazdy, zachowanie, technikę, do panujących warunków i do okoliczności. Zbliżamy się do najlepszych załóg świata, a poziom w klasie WRC 2 jest niesamowity. Myślę, że ta praca, którą wykonaliśmy tutaj w tym roku, zaprocentuje w przyszłości. Za rok nasza strata znów będzie mniejsza. Aby jechać tutaj naprawdę szybko, trzeba dobrze poznać te odcinki. Cieszę się z naszego tempa – wiem, że jesteśmy w dobrym miejscu – podsumował kierowca ORLEN Team.

Meta z 7. miejscem w klasie WRC 2 i 5. w WRC 2 Challenger. To dla nas bardzo dobry wynik. Strata do czołówki to ok. 0,5 s/km. Taką stratę zakładaliśmy przed rajdem jako nasz cel. Dlatego wiem, że wykonaliśmy świetną pracę i zanotowaliśmy ogromny postęp względem ubiegłego roku. Szczególne emocje towarzyszyły nam na ostatnim odcinku specjalnym. Toczyła się bezpośrednia walka, w której rzutem na taśmę zdołaliśmy pokonać naszych rywali i awansować o pozycję wyżej – tłumaczył Szymon Gospodarczyk.


To był wymagający rajd. Pod każdym względem. W sobotę mieliśmy aż 160 kilometrów oesowych. Pogoda była bardzo zmienna. Były odcinki suche, mokre, błotniste… takie z warunkami mieszanymi również. Udało nam się dojechać do mety w dobrym tempie, samochodem w jednym kawałku. Bardzo się z tego cieszymy i wywozimy z Finlandii cenne punkty – zakończył pilot załogi ORLEN Team.

Kalle Rovanperä po raz trzeci z rzędu zwyciężył w Rajdzie Estonii, powiększając tym samym punktową przewagę dla TOYOTA GAZOO Racing w Rajdowych Mistrzostwach Świata FIA.

Kierowca Toyoty GR YARIS Rally1 HYBRID był bezkonkurencyjny na jednej z najszybszych tras w całym kalendarzu Rajdowych Mistrzostw Świata FIA (WRC). Lider klasyfikacji WRC, wspólnie ze swoim pilotem Jonne Halttunenem zaliczyli w Estonii jeden z najlepszych dotychczasowych występów.

Fińska załoga Toyoty GR YARIS Rally1 HYBRID objęła prowadzenie już w piątek, pomimo konieczności otwierania trasy i jazdy jak pierwsi po mało przyczepnej wierzchniej warstwie szutrowych dróg. Rovanperze udało się jednak wygrać po kolei trzy ostatnie z siedmiu odcinków specjalnych rozgrywanych tego dnia. To był jednak dopiero przedsmak popisowej jazdy lidera zespołu TOYOTA GAZOO Racing. Przez dwa następne dni Rovanperä był już nie do zatrzymania i konsekwentnie wygrywał wszystkie kolejne odcinki specjalne, włącznie z finałowym Power Stage. “To niesamowite uczucie odnieść 10. zwycięstwo w WRC i wygrać w Estonii po raz trzeci z rzędu. Dla mnie to naprawdę świetny rajd, który zawsze lubiłem. Ten weekend był wyjątkowy dzięki wygranej na wszystkich odcinkach od sobotniego poranka”. – mówił Kalle Rovanperä.

Młody kierowca osiągnął w Estonii niezwykłą serię 13 nieprzerwanych zwycięstw na odcinkach specjalnych w trakcie jednego rajdu, stając się tym samym pierwszym od 15 lat kierowcą w WRC, któremu udało się tego dokonać. Dało mu to na mecie 30 punktów, dzięki czemu na pięć rund przed końcem sezonu prowadzi z dużą 55 punktową przewagą nad kolegą z zespołu Elfynem Evansem. “Myślę, że pokazaliśmy nasze tempo i możliwości GR YARISA Rally1 HYBRID, więc jestem naprawdę szczęśliwy. Wykonaliśmy z Jonne dobrą robotę, jadąc z taką prędkością bez żadnych błędów i cały czas naciskając”. – dodał na mecie Rovanperä.

Czwartemu na mecie Elfynowi Evansowi, pilotowanemu przez Scotta Martina, udało się utrzymać drugie miejsce w klasyfikacji rocznej kierowców, jednak dzielą go już tylko 2 punkty od rywala za nim. Evans do końca walczył o miejsce na podium i ukończył rajd o zaledwie 7,3 sekundy za trzecią załogą, zdobywając także cenne 4 punkty za drugie miejsce na Power Stage.

Prowadzący trzecią Toyotę GR YARIS Rally1 HYBRID Takamoto Katsuta i jego pilot Aaron Johnston zajęli siódme miejsce w klasyfikacji generalnej, tracąc tylko 0,3 sekundy do szóstej załogi.

Dzięki zwycięstwu Rovanpery i dobrej jeździe Evansa TOYOTA GAZOO Racing powiększyła swoją przewagę w klasyfikacji producentów do 57 punktów.

Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA przeniosą się z Estonii do Finlandii, gdzie w dniach 3-6 sierpnia na szutrowych drogach w okolicach miasta Jyväskylä zaplanowano dziewiątą rundę sezonu. Dla TOYOTA GAZOO Racing to domowy rajd, ponieważ baza zespołu znajduje się nieopodal parku serwisowego. Rajd Finlandii to najszybsza runda w kalendarzu WRC, słynąca z różnych tras i bardzo wielu dalekich skoków rajdowych samochodów.

Wyniki Rajdu Estonii 2023:
1. Kalle Rovanperä/Jonne Halttunen (Toyota GR YARIS Rally1 HYBRID) 2h36m03.1s
2. Thierry Neuville/Martijn Wydaeghe (Hyundai i20 N Rally1 HYBRID) +52.7s
3. Esapekka Lappi/Janne Ferm (Hyundai i20 N Rally1 HYBRID) +59.5s
4. Elfyn Evans/Scott Martin (Toyota GR YARIS Rally1 HYBRID) +1m06.8s
5. Teemu Suninen/Mikko Markkula (Hyundai i20 N Rally1 HYBRID) +2m21.1s
6. Pierre-Louis Loubet/Nicolas Gilsoul (Ford Puma Rally1 HYBRID) +3m09.9s
7. Takamoto Katsuta/Aaron Johnston (Toyota GR YARIS Rally1 HYBRID) +3m10.2s
8. Ott Tänak/Martin Järveoja (Ford Puma Rally1 HYBRID) +6m25.6s
9. Andreas Mikkelsen/Torstein Eriksen (Škoda Fabia RS Rally2) +9m54.1s
10. Sami Pajari/Enni Mälkönen (Škoda Fabia RS Rally2) +10m03.8s

Nadeszła część sezonu Rajdowych Mistrzostw Świata WRC, na którą większość kibiców czeka najbardziej. Estonia i Finlandia to kraje, w których rajdowe trasy są niezwykle szybkie i mają niezliczoną liczbę tzw. „hopek”.

Mówi się, że samochody spędzają tu więcej czasu w powietrzu, niż na ziemi. Jak z pierwszą odsłoną karuzeli prędkości poradzą sobie Mikołaj Marczyk i Szymon Gospodarczyk? Załoga ORLEN Team doskonale czuje się w Estonii.


Niemal 50% powierzchni Estonii pokryte jest lasami. Właśnie te lasy – bądź co bądź niezwykle urokliwe – będą areną zmagań najlepszych załóg rajdowych świata. WRC wchodzi w fazę sezonu, w której liczy się wyłącznie prędkość. Jesteśmy w jednym z krajów nadbałtyckich, a to oznacza, że Miko Marczyk i Szymon Gospodarczyk mogą się tu czuć niemal jak w domu. Z całą pewnością są to trasy, które załodze ORLEN Team wyjątkowo pasują.


Bazą rajdu będzie kulturalna stolica Estonii, czyli Tartu. Na zawodników czeka 21 odcinków specjalnych o łącznej długości nieco ponad 300 kilometrów. Kluczowym dniem dla przebiegu rywalizacji może być piątek, kiedy to zawodnicy przejadą największą liczbę kilometrów oraz najdłuższy odcinek specjalny rajdu – Peipsiääre – o długości ponad 24 kilometrów.
Podczas słynnego festiwalu piosenki w Tallinie w imprezie uczestniczyć może nawet 200 tysięcy osób, co stanowi niemal 1/6 populacji tego kraju. W nadchodzący weekend trasy Rajdu Estonii mogą przyciągnąć podobną liczbę kibiców. Lista zgłoszeń prezentuje się wybornie. Mikołaj Marczyk i Szymon Gospodarczyk powalczą oczywiście w klasie WRC 2. Tam zgłosiły się 23 załogi, w tym byli kierowcy fabryczni – Oliver Solberg oraz Andreas Mikkelsen.

– Przed nami trzeci start w tym sezonie WRC 2, czyli Rajd Estonii. Jesteśmy bliżej Polski, na „terenach bałtyckich”. W tej części Europy trasy rajdowe są bardzo szybkie, będziemy mieli dużo skoków, a zakręty będą długie i często niewidoczne. Natomiast tutaj też nie musimy aż tak bardzo skupiać się na jakichś kamieniach i głazach w drodze, bo ich tutaj po prostu jest zdecydowanie mniej. Chodzi wyłącznie o szybką jazdę i to odróżnia Estonię chociażby od Sardynii, czy Portugalii – podkreślił Mikołaj Marczyk.

– Mam spore nadzieje związane z tym rajdem. W ubiegłym roku dobrze weszliśmy w rywalizację, ale później popełniłem błąd. Od tego momentu ten rajd miał dla nas taki wymiar słodko-gorzki. Wracamy tutaj i wiem, że mamy coś do pokazania. Z wszystkich tegorocznych rund na pewno ten rajd najbardziej odpowiada mojemu doświadczeniu i umiejętnościom, więc nie mogę się doczekać startu. Liczymy na równe i szybkie trzy dni jazdy po estońskich szutrach – podsumował kierowca ORLEN Team.

– Rajd Estonii to z całą pewnością jedna z najbardziej przyjemnych do jazdy rund mistrzostw świata. Bywałem na tych terenach dosyć często, również zimą, bo są to trasy dobre do jazdy o każdej porze roku. Tutaj liczy się tylko to, aby jechać szybko i jak najprędzej zatrzymać stoper na mecie. Nie myślisz o kamieniach, bo ich tutaj zbyt wielu po prostu nie ma – zaznaczył Szymon Gospodarczyk.

– Trasy są bardzo szybkie, mamy tu duże skoki, duże poślizgi, jest mnóstwo kibiców. Czego chcieć więcej? Bardzo lubię Rajd Estonii i wierzę w to, że będziemy tutaj mieli mnóstwo radości z jazdy. Za nami udane testy, wypracowaliśmy sobie dwa różne pakiety ustawień. Jesteśmy przygotowani na każdą okoliczność w taki sposób, aby nic nas tutaj w Estonii nie zaskoczyło – zakończył pilot załogi ORLEN Team.

W czwartek, o godzinie 8:01 odbędzie się odcinek testowy przed rajdem. Pierwszą próbę rajdu – Tartu vald – zaplanowano na ten sam dzień, na godzinę 19:05 czasu polskiego. Zwycięzców poznamy w niedzielę w okolicach godziny 13:30, po zakończeniu Power Stage’a Kambja.

Mikołaj Marczyk i Szymon Gospodarczyk zajęli znakomite 2. miejsce w klasie WRC 2 Challenger w 20. Rajdzie Sardynii – 6. rundzie Rajdowych Mistrzostw Świata WRC. Załoga ORLEN Team zajęła również wysokie 5. miejsce wśród wszystkich 41 załóg startujących na włoskiej wyspie samochodami kategorii Rally2. Oprócz tego, Marczyk i Gospodarczyk po raz pierwszy zdobyli punkty w klasyfikacji generalnej mistrzostw świata.

O 20. Rajdzie Sardynii będzie mówiło się długo. Niezwykle wymagające warunki atmosferyczne, deszcz, błoto i stosunkowo niskie temperatury. To dla wielu załóg przybyłych na szóstą rundę Rajdowych Mistrzostw Świata WRC do Olbii było nie małym szokiem. W pewnym momencie rajd zrobił się przeprawowy i tylko najlepsi zawodnicy świata sobie poradzili z tym wyzwaniem. Wśród nich znaleźli się Mikołaj Marczyk i Szymon Gospodarczyk.

Załoga ORLEN Team przemierzała oesy w znakomitym tempie. Ba – Polacy byli pierwszymi liderami rajdu w klasie WRC 2 Challenger i taką lokatę utrzymywali również w trakcie piątkowych odcinków specjalnych. Miko i Szymon plasowali się na oesach w pierwszej dziesiątce klasy WRC 2 – wśród najlepszych kierowców rajdowych świata startujących autami kategorii Rally2.

Przede wszystkim potrafili bezpiecznie przejechać ten przeprawowy, błotnisty rajd, co wielu załogom się w ten weekend nie udało.
Wyniki pokazują, jak znakomitą pracę wykonała na Sardynii załoga ORLEN Team. Marczyk i Gospodarczyk zajęli 9. miejsce w klasyfikacji generalnej całego rajdu, co oznacza, że po raz pierwszy zdobyli punkty WRC. Oprócz tego załoga została sklasyfikowana na 2. miejscu w klasie WRC 2 Challenger oraz na 5. miejscu wśród wszystkich 41 załóg, które przystąpiły do imprezy samochodami kategorii Rally2.

Jesteśmy na mecie Rajdu Sardynii i to samo w sobie jest sukcesem. W tym roku ten rajd był bardzo przeprawowy i błotnisty. Mam wrażenie, że w tym czasie w Polsce była o wiele lepsza pogoda, co nie jest częste jeśli popatrzymy na czerwiec tutaj na Sardynii. Rok temu mieliśmy tu upał, ponad 40 stopni Celsjusza i było zupełnie sucho. Tym razem było błoto – tłumaczył Mikołaj Marczyk.

Pierwszego i drugiego dnia rajdu pokazaliśmy się z dobrej strony. W sobotę chcieliśmy utrzymywać tempo najlepszych zawodników świata, takich jak Teemu Suninen, Yohan Rossel, czy Kajetan Kajetanowicz. Niestety dwa razy wysunęliśmy się z drogi. Później jednak utrzymywaliśmy równe tempo i jesteśmy na mecie z rekordowymi dla nas wynikami – zajmujemy 2. miejsce w klasyfikacji WRC 2 Challenger i 5. miejsce w WRC 2. Dodatkowo, po raz pierwszy kończymy rajd w pierwszej dziesiątce klasyfikacji generalnej! To wielki powód do radości. Były dobre momenty, były trochę gorsze… widzimy się na Rajdzie Estonii! – podsumował 2. kierowca kategorii WRC 2 Challenger.

Kończymy Rajd Sardynii na 9. miejscu w klasyfikacji generalnej całego rajdu! Już samo to jest znakomitym wynikiem. Oprócz tego zajmujemy 2. miejsce w WRC 2 Challenger i stajemy na podium. Warunki podczas tego rajdu były niesamowicie trudne. Te nagłe ulewy były czymś bardzo dziwnym. Rozmawiałem z innymi zawodnikami i oni nie pamiętają, aby tutaj coś takiego się wcześniej działo – podkreślił Szymon Gospodarczyk.

W zeszłym roku to był najtrudniejszy rajd pod względem temperatur, bo mieliśmy nawet 43 stopnie! W tym roku… 25 stopni i deszcz. Natomiast jesteśmy bardzo zadowoleni. W piątek byliśmy liderami WRC 2 Challenger i radziliśmy sobie bardzo dobrze. W sobotę problemy z pogodą się nasiliły, zdarzały się nam przygody, ale dojechaliśmy do mety. Jesteśmy bardzo zadowoleni z tego rajdu i z punktów w klasyfikacji generalnej mistrzostw świata – zakończył pilot załogi ORLEN Team.

Kolejnym występem załogi ORLEN Team będzie 13. Rajd Estonii. Impreza ta odbędzie się w dniach 20-23 lipca.

Mikołaj Marczyk i Szymon Gospodarczyk zajęli 3. miejsce w ORLEN 79. Rajdzie Polski. Duet ORLEN Team potrafił wygrać odcinek specjalny oraz systematycznie plasował się w czołowej trójce, walcząc z jednymi z najlepszych zawodników na świecie w najmocniej obsadzonym Rajdzie Polski od czasu, kiedy impreza ta była częścią Rajdowych Mistrzostw Świata WRC.

ORLEN 79. Rajd Polski dobiegł końca. W imprezie pojawiło się wiele załóg z ogromnym doświadczeniem w Rajdowych Mistrzostwach Europy ERC oraz Rajdowych Mistrzostwach Świata WRC, w tym byli kierowcy fabryczni. To sprawia, że mieliśmy w ten weekend do czynienia z najmocniej obsadzonym mazurskim klasykiem od czasu, kiedy impreza ta była częścią WRC. Polscy kibice z ogromną dumą przyjmowali fakt, że jedną z najmocniejszych załóg całego rajdu byli Mikołaj Marczyk i Szymon Gospodarczyk.


Duet ORLEN Team wybitnie rozpoczął imprezę. W piątek załoga wygrała oba przejazdy odcinka treningowego a także odcinek kwalifikacyjny. Po ceremonii startu na rynku w Mikołajkach rajd rozpoczął się na Arenie Mikołajki… i tam Marczyk i Gospodarczyk znów byli najlepsi, zostając jednocześnie pierwszymi liderami ORLEN 79. Rajdu Polski.
Podczas sobotnich i niedzielnych odcinków specjalnych załoga ORLEN Team notorycznie wbijała się na podium, prezentując na mazurskich oesach niesamowite tempo. Ostatecznie Mikołaj i Szymon zajęli w rajdzie 3. miejsce, pozostawiając w pobitym polu 26 załóg w samochodach kategorii Rally2. Takie miejsce w tak mocnej obsadzie należy uznać za ogromny sukces załogi Škody Fabii RS Rally2.


Jesteśmy na mecie ORLEN 79. Rajdu Polski. Zajmujemy 3. miejsce w klasyfikacji mistrzostw Europy oraz 2. miejsce w klasyfikacji mistrzostw Polski. To bardzo ciekawe – w tym roku pokonywaliśmy oesy w lepszym tempie, niż rok temu. Rok temu jednak wygraliśmy, a tym razem wystarczyło to na 3. miejsce. To pokazuje, jak niesamowity był poziom tego rajdu – mówił Mikołaj Marczyk.

W rajdzie jechali m.in. byli kierowcy fabryczni z WRC – Mads Ostberg i Hayden Paddon. Gdyby ktoś powiedział mi, że notorycznie będziemy ich pokonywać na odcinkach specjalnych i że w walce między takimi zawodnikami zajmiemy 3. miejsce, wziąłbym to w ciemno. Jestem zadowolony z tego, jak się prezentowaliśmy na mazurskich szutrach. Z tego, jaki wykonaliśmy postęp i jak reprezentowaliśmy nasz kraj – zakończył kierowca ORLEN Team.

Kończymy ORLEN 79. Rajd Polski na 3. miejscu. To niesamowity wynik w tak mocno obsadzonym rajdzie. W rajdzie, w którym startowali Hayden Paddon i Mads Ostberg – kierowcy fabryczni WRC – i cała masa innych, niezwykle szybkich zawodników. Nasze tempo było lepsze, niż w zeszłym roku, ale stawka też była mocniejsza i to wystarczyło nam na 3. miejsce – podkreślił Szymon Gospodarczyk.


Trasy tegorocznego rajdu były bardzo trudne. Kilka dni przed rajdem padał deszcz i już podczas drugich przejazdów trasa robiła się grząska i tworzyła się koleina. Trzeba było bardzo uważać, aby nie wypaść z trasy i aby nie popełnić większych błędów. Nam się to udało i jesteśmy na mecie – w dodatku z tak świetnym wynikiem – podsumował pilot załogi ORLEN Team.

Na kolejny występ Marczyka i Gospodarczyka nie poczekamy długo. Już za półtorej tygodnia rozpocznie się bowiem Rajd Sardynii – kolejna runda Rajdowych Mistrzostw Świata WRC. Dla duetu ORLEN Team będzie to drugi start w tegorocznej kampanii WRC. Impreza potrwa od 1 do 4 czerwca.

Aktualny rajdowy mistrz świata Kalle Rovanperä z zespołu TOYOTA GAZOO Racing po raz drugi z rzędu zwyciężył w Rajdzie Portugalii i został nowym liderem 51. sezonu Rajdowych Mistrzostw Świata WRC. To trzecie z rzędu zwycięstwo Toyoty w tegorocznym WRC i czwarte z rzędu w Rajdzie Portugalii.

Dla Rovanpery pilotowanego przez Jonne Halttunena jest to pierwsze zwycięstwo i drugie podium w tym sezonie, po tym jak w Rajdzie Monte Carlo zajął drugie miejsce. Dzięki wygranej w Portugalii załoga TOYOTA GAZOO Racing awansowała na pierwsze miejsce w klasyfikacji z 17 punktami przewagi. Finowie wyprzedzili dotychczasowych liderów – zajmujące w klasyfikacji generalnej ex aequo pierwsze miejsca dwie kolejne załogi GR Yarisów Rally 1 w składzie Elfyn Evans i Scott Martin oraz Sebastien Ogier i Vincent Landais.

Rovanperä od początku rajdu sukcesywnie budował przewagę nad rywalami. Dzięki trzem wygranym odcinkom specjalnym już pierwszego dnia prowadził z przewagą 10,8 sekundy. Drugiego dnia udało mu się jeszcze bardziej odskoczyć od konkurentów na ponad 57 sekund, z rewelacyjnym wynikiem pięciu wygranych odcinków specjalnych z siedmiu rozegranych tego dnia. Ostatni dzień rajdu Rovanperä rozpoczął z bezpieczną przewagą nad pozostałymi zawodnikami, ale zwyciężył także na ulubionej przez kibiców widowiskowej próbie Fafe oraz zdobył dodatkowe punkty za 1. miejsce na Power Stage.

Miło jest znów wygrać w Portugalii i ponownie być na szczycie klasyfikacji. Wielkie podziękowania dla Jonne’a i całego zespołu, z którymi cały czas idziemy do przodu. W ten weekend mieliśmy dobre wyczucie samochodu i mogliśmy mocno przycisnąć. Na Power Stage chciałem uzyskać jak najwięcej punktów, ponieważ wiedziałem, że prawdopodobnie i tak będziemy musieli otwierać drogę na następnych zawodach. Rajd Sardynii będzie trudniejszy, ale na pewno postaramy się jechać tak dobrze jak teraz” – powiedział na mecie Kalle Rovanperä.

Takamoto Katsuta z pilotem Aaronem Johnstonem ustanowili czwarty najszybszy czas na Power Stage, dzięki czemu załoga zdobyła dodatkowe punkty dla TOYOTA GAZOO Racing w klasyfikacji producentów, w której zespół prowadzi z 32 punktami przewagi po pięciu rozegranych rundach. Katsuta pomimo dobrego tempa i zajęciu trzeciego miejsca na drugim odcinku specjalnym musiał zatrzymać się w piątek pierwszego dnia rajdu z powodu problemu technicznego. Udało mu się jednak wystartować w sobotę i zająć 2. miejsce na trzynastym odcinku, a w niedzielę ostatniego dnia wygrać szesnasty odcinek specjalny.

Dla prowadzącego w stawce Elfyna Evansa był to trudny rajd. Evans jako lider startował pierwszy i musiał w największym stopniu radzić sobie z trudną nawierzchnią, podczas gdy jego rywale mogli podążać już po przetartej trasie i wybierać optymalne linie jazdy. Na siódmym odcinku specjalnym samochód wypadł z trasy, ale Evansowi i jego pilotowi Scottowi nic się nie stało. Niestety uszkodzenia auta były na tyle duże, że załoga nie wystartowała kolejnego dnia.

Bardzo się cieszymy z pierwszego miejsca w Portugalii” – podsumował Jarii Matti Latvala, szef zespołu TOYOTA GAZOO Racing. – „W piątek nasza sytuacja stała się bardzo trudna, ponieważ straciliśmy dwa samochody i w walce pozostał tylko jeden. Jednak Kalle jechał znakomicie i ostatecznie odniósł wspaniałe zwycięstwo, z wygraną na Power Stage. Chcę również podziękować Takamoto za dotarcie do mety po piątkowych problemach, dzięki czemu mogliśmy zobaczyć jego prawdziwy potencjał w tym rajdzie i również zdobyć kilka cennych punktów w klasyfikacji producentów”.

Kolejną rundą w kalendarzu jest Rajd Sardynii. W dniach 1-4 czerwca kierowcy i piloci będą rywalizować na wymagających szutrowych, kamienistych drogach włoskiej śródziemnomorskiej wyspy.

Wyniki Rajdu Portugalii 2023:

1. Kalle Rovanperä / Jonne Halttunen (Toyota GR YARIS Rally1 HYBRID) 3h35m11.7s
2. Dani Sordo / Cándido Carrera (Hyundai i20 N Rally1 HYBRID) +54.7s
3. Esapekka Lappi / Janne Ferm (Hyundai i20 N Rally1 HYBRID) +1m20.3s
4. Ott Tänak / Martin Järveoja (Ford Puma Rally1 HYBRID) +2m04.1s
5. Thierry Neuville/Martijn Wydaeghe (Hyundai i20 N Rally1 HYBRID) +8m22.5s
6. Gus Greensmith / Jonas Andersson (Škoda Fabia RS Rally2) +9m43.4s
7. Oliver Solberg/Elliott Edmondson (Škoda Fabia RS Rally2) +9m44.6s
8. Andreas Mikkelsen/Torstein Eriksen (Škoda Fabia RS Rally2) +10m26.4s
9. Yohan Rossel/Arnaud Dunand (Citroën C3 Rally2) +11m33.2s
10. Teemu Suninen/Mikko Markkula (Hyundai i20 Rally2) +12m16.3s

33. Takamoto Katsuta/Aaron Johnston (Toyota GR YARIS Rally1 HYBRID) +1h01m54.8s

Już w nadchodzący weekend odbędzie się 56. Rajd Portugalii. To 5. runda sezonu Rajdowych Mistrzostw Świata, natomiast dla Mikołaja Marczyka i Szymona Gospodarczyka będzie otwierającą tegoroczne zmagania w klasie WRC 2. Załoga ORLEN Team ma dobre wspomnienia z okolic Matosinhos i liczy na to, że wykorzysta swoje doświadczenie.

56. Rajd Portugalii stanowi piątą rundę sezonu Rajdowych Mistrzostw Świata WRC. Jednocześnie będzie to pierwszy start w tegorocznej kampanii światowego czempionatu dla Mikołaja Marczyka i Szymona Gospodarczyka. Duet ORLEN Team dobrze zna szutrowe trasy na zachodzie półwyspu iberyjskiego. Załoga w ubiegłym roku zajęła w Portugalii 4. miejsce w WRC 2 Open i 2. w WRC 2 Junior. Już w sezonie 2023 na tych samych trasach odbył się Rajd Fafe – runda mistrzostw Europy ERC. Tam Miko i Szymon notorycznie plasowali się w czołówce pośród zawodników znanych z mistrzostw świata.

Tegoroczny Rajd Portugalii liczy 19 odcinków specjalnych o łącznej długości 325 kilometrów. Pierwszych osiem zostanie rozegranych w piątek, 12 maja. Wyjątkowym wyzwaniem będzie to, że w środku dnia nie będzie przerwy na serwis. Sobotni etap będzie liczył aż 148 kilometrów – w tym dwukrotny przejazd najdłuższego odcinka specjalnego rajdu – 37-kilometrowego Amarante. Impreza tradycyjnie zakończy się krótkim niedzielnym etapem i Power Stage’m na słynnej hopce Fafe.

Rozpoczynamy sezon w Rajdowych Mistrzostwach Świata WRC 2. Dla nas pierwszym występem w tym roku będzie Rajd Portugalii. Bardzo się cieszę, że wracamy na te trasy. Zadebiutowaliśmy tam w ubiegłym roku, a dwa miesiące temu wystartowaliśmy w rundzie mistrzostw Europy ERC – Rajdzie Fafe – na tych samych trasach. Testowaliśmy wtedy naszą nową Škodę Fabię RS Rally2, z której i teraz skorzystamy. Cieszę się, że wracamy w to miejsce, bo mam stamtąd dobre wspomnienia. Wierzę w to, że wykorzystamy nasze doświadczenie w nadchodzący weekend – mówił Mikołaj Marczyk.

Czekałem z utęsknieniem na nasz pierwszy start w tym sezonie WRC 2. Mam nadzieję, że ten program będzie obfity. Liczę na to, że pojawimy się w siedmiu rundach, w tym w rajdach poza kontynentem europejskim. To będzie dla mnie coś nowego. Jestem dobrej myśli. Rajd Portugalii na pewno będzie wymagający. Szczególnie piątkowy etap, który liczy ponad 120 kilometrów – co ważne, bez serwisu w środku dnia. Nastroje są pozytywne – chcemy z Szymonem pokazać dobre tempo – podkreślił kierowca ORLEN Team.

Rajd Portugalii to będzie nasz pierwszy start w tegorocznym sezonie Rajdowych Mistrzostw Świata. Cieszę się, że wracamy do Portugalii, bo będziemy mogli wykorzystać nasze doświadczenie na tych trasach. W ubiegłym roku zajęliśmy w tej imprezie 4. miejsce w klasie WRC 2 Open oraz 2. w klasie WRC 2 Junior. To było nasze pierwsze podium w mistrzostwach świata, więc oczywiście – mamy stamtąd znakomite wspomnienia – zaznaczył Szymon Gospodarczyk.

Trasy za bardzo się nie zmieniły – są tylko dwa nowe odcinki specjalne. Natomiast tak czy inaczej jest to bardzo wymagający rajd. Pierwszy etap to okolice Coimbry – bardziej na południu. Trasy są tam twarde i trzeba bardzo uważać na to, aby nigdzie nie złapać kapcia. Jest też odcinek Amarante – aż 37 kilometrów! To na pewno jest duże wyzwanie. Później w okolicach Porto trasy są bardziej miękkie, ale jest mnóstwo głazów. Zawsze w Portugalii jest mnóstwo kibiców, cieszę się, że znów możemy tu rywalizować – zakończył pilot Mikołaja Marczyka.

W czwartek, 11 maja, zawodnicy pierwszy raz sprawdzą się między sobą na odcinku testowym Baltar. Rajd wystartuje oficjalnie w piątek, 12 maja, od 12-kilometrowego odcinka specjalnego Lousa. Zwycięzców powinniśmy poznać w niedzielę, 14 maja, w okolicach godziny 13:30.

W dniach od 18 do 27 kwietnia, Audi po raz pierwszy prezentuje w Chinach swój projekt Formuła 1. Demonstracyjny bolid F1 z efektownym Audi Launch Livery, jest centralnym elementem ekspozycji marki na targach Auto Shanghai. Markus Duesmann, prezes zarządu AUDI AG, podczas konferencji prasowej przedstawił postępy projektu.

Audi, pod hasłem „F1 Power made in Germany”, przygotowuje się do wejścia do najwyższej klasy sportów motorowych. Od 2026 roku, z własnym zespołem fabrycznym i jednostką napędową opracowaną w Niemczech, cztery pierścienie będą startować w Mistrzostwach Świata FIA Formuły 1. „Sport motorowy jest integralną częścią naszego DNA” – powiedział podczas Auto Shanghai Markus Duesmann, prezes zarządu AUDI AG.

Jesteśmy przekonani, że nasze zaangażowanie w Formułę 1 wzmocni sportowe ukierunkowanie Audi. Ta najbardziej znana seria wyścigowa stale zwiększa swój globalny zasięg, zwłaszcza wśród młodych grup docelowych i na naszym najważniejszym rynku sprzedaży: w Chinach.” Niestety, z powodu pandemii, po raz czwarty z rzędu nie mogło się odbyć Grand Prix Chin na Shanghai International Circuit. Audi zatem chociaż w ten sposób chce dać chińskim fanom Formuły 1 przedsmak przyszłego zaangażowania w najwyższą klasę sportów motorowych.

„Projekt związany z wejściem Audi do Formuły 1 w ostatnich miesiącach naprawdę nabrał rozpędu” – mówi Oliver Hoffmann, członek zarządu AUDI AG ds. rozwoju technicznego. „W tej chwili trwają zaawansowane prace koncepcyjne i powstają fundamenty naszego układu napędowego na sezon 2026. Przywiązujemy dużą wagę do prac nad szczegółami, na przykład nad materiałami lub technologiami produkcji, a także skupiamy się na tematach takich jak zarządzanie energią hybrydowego układu napędowego. Wydajność jest kluczowym czynnikiem sukcesu zarówno Formuły 1, jak i mobilności przyszłości. Mam nadzieję, że nasze prace dadzą pozytywne rezultaty obu tym dziedzinom”- dodaje Hoffmann.

Cennych wniosków w zakresie rozwoju, konfiguracji stanowiska badawczego i walidacji przyrządów pomiarowych, dostarcza jednocylindrowy silnik, który od końca 2022 r. znajduje się w eksploatacji testowej. Pierwszy hybrydowy zespół napędowy, składający się z silnika spalinowego, silnika elektrycznego, akumulatora i elektroniki sterującej, ma być uruchomiony na stanowisku badawczym jeszcze w tym roku. Stanowić on będzie podstawę przyszłej koncepcji pojazdu. Ponadto, do standardu Formuły 1 podniesiony zostanie dynamiczny symulator w Neuburgu, co pozwoli na dalszą kontynuację prac nad nową jednostką napędową Audi.

Tymczasem w Neuburgu nad Dunajem pełną parą idzie budowa zespołu specjalistów skupionego pod szyldem spółki celowej Audi Formula Racing GmbH. Na jej pokładzie znajduje się już ponad 260 ekspertów. Trzon zespołu rozwojowego stanowią doświadczeni pracownicy Audi Sport i Audi, posiadający wieloletnią, różnorodną wiedzę w zakresie zelektryfikowanych sportów motorowych. Dodatkowo zatrudniono specjalistów z zewnątrz z doświadczeniem w Formule 1, którzy w ukierunkowany sposób wzmacniają zespół. Do końca roku rozbudowa kadrowa powinna zostać zakończona i zespół będzie liczył ponad 300 pracowników.

W tym samym czasie na potrzeby projektu Formuły 1 rozbudowywane jest Centrum Kompetencji Sportów Motorowych w Neuburgu. W nowym budynku o powierzchni około 3000 metrów kwadratowych, w drugiej połowy roku instalowane będą dodatkowe stanowiska testowe do rozwoju jednostki napędowej. Modułowa konstrukcja pozwoli na ich uruchomienie jeszcze przed finalnym ukończeniem prac wykończeniowych w budynku, co planowane jest na początek 2024 roku. Obiekt będzie neutralny pod względem emisji CO2 i zaopatrywany w ciepło pochodzące z odpadów przemysłowych i zieloną energię elektryczną z elektrowni wodnych. FIA, światowy organ zarządzający serią Formuła 1, przyznał obiektowi trzygwiazdkowy znak jakości ekologicznej, najwyższe wyróżnienie za ochronę środowiska i zrównoważony rozwój. Celem Audi jest dalsze dostarczanie neutralnej pod względem emisji CO2 energii dla projektu Formuły 1 oraz stworzenie w tym miejscu odnawialnego źródła energii.

Zrównoważony rozwój odgrywa ważną rolę w najwyższej klasie sportów motorowych. Przepisy, które będą obowiązywać od 2026 roku, koncentrują się na większej elektryfikacji. Elektryczny układ napędowy (MGU-K) będzie miał wtedy prawie taką samą moc jak silnik spalinowy. Wysoko wydajne, turbodoładowane silniki 1.6 l., będą zasilane zrównoważonym paliwem syntetycznym. Dzięki otwartej rywalizacji, Formuła 1 jest kołem zamachowym zarówno dla elektromobilności, jak i dla zrównoważonych e-paliw. Ponadto, ta najbardziej znana na świecie seria wyścigowa, również postawiła sobie za cel bycie neutralną pod względem emisji dwutlenku węgla do 2030 roku.

Nacisk na zrównoważony rozwój i efektywność kosztową w postaci limitu budżetowego, tzw. “cost cap”, były ważnymi czynnikami wejścia Audi do Formuły 1, które zostało oficjalnie ogłoszone pod koniec sierpnia 2022 roku. Jako partnera strategicznego do wdrożenia fabrycznego zespołu Audi w Formule 1 od roku 2026, koncern z Ingolstadt wybrał doświadczony szwajcarski zespół wyścigowy Sauber.

Mikołaj Marczyk i Szymon Gospodarczyk wygrali 7. PLATINUM Rajd Memoriał Janusza Kuliga i Mariana Bublewicza. Załoga ORLEN Team wygrała wszystkie odcinki specjalne rajdu, pokonując na 23-kilometrowej trasie drugą załogę o niemal 50 sekund. Dla duetu to drugie zwycięstwo w tej imprezie, po triumfie odnotowanym 12 miesięcy temu.

PLATINUM Rajd Memoriał Janusza Kuliga i Mariana Bublewicza to wyjątkowa impreza w kalendarzu polskiego motorsportu. Z jednej strony załogom zależy na tym, aby osiągnąć jak najlepszy rezultat. Z drugiej chodzi też, a może przede wszystkim o to, aby uczcić pamięć naszych dwóch wielkich rajdowych mistrzów oraz spotkać się z kibicami. I wszystkie te trzy cele przyświecały w tym roku także Mikołajowi Marczykowi i Szymonowi Gospodarczykowi.

Pierwszego dnia rywalizacji zawodnicy najpierw dwukrotnie pokonali próbę Węgrzce Wielkie, zaś wieczorem dwukrotnie przejechali oes Wieliczka Rynek. Marczyk i Gospodarczyk pewnie wygrali wszystkie cztery oesy, kończąc pierwszy dzień z przewagą niemal 22 sekund nad kolejną załogą.

Reprezentanci ORLEN Team startowali w Wieliczce i okolicach w Škodzie Fabii Rally2 evo, a więc w samochodzie, w którym Miko i Szymon rywalizowali w ubiegłym roku. Starsza konstrukcja nie przeszkadzała im jednak w kręceniu doskonałych czasów. Finałowego dnia imprezy zawodnicy trzykrotnie pokonali próby Brzegi oraz Solne Miasto. I również w niedzielę duet ORLEN Team wygrał wszystkie odcinki specjalne, wygrywając jednocześnie po raz drugi cały rajd z przewagą niemal 50 sekund nad kolejną załogą.


Po raz drugi wystartowaliśmy w PLATINUM Memoriale Kuliga i Bublewicza i drugi raz wygraliśmy tę imprezę. Cieszę się, bo na co dzień startujemy za granicami naszego kraju i memoriał jest doskonałą okazją do tego, aby spotkać się z naszymi kibicami w Polsce. Mam nadzieję, że występy w tym rajdzie staną się dla nas tradycją. Formuła tego rajdu pozwala na to, aby z tymi kibicami porozmawiać, czy zrobić sobie zdjęcie. W innych rajdach często nie ma na to czasu – podkreślił Mikołaj Marczyk.
Cieszę się, bo pokazaliśmy się w ten weekend z dobrej strony. Wygraliśmy wszystkie odcinki specjalne i po raz drugi zwyciężyliśmy w memoriale. To zasługa ciężkiej pracy całego zespołu. Spędziliśmy w Wieliczce i okolicach znakomity czas i jestem przekonany o tym, że nie mógłbym spędzić tego czasu w lepszy sposób – podsumował triumfator 7. PLATINUM Rajdu Memoriału Janusza Kuliga i Mariana Bublewicza 2023.

Najważniejszym jest tutaj być i uczcić pamięć Janusza i Mariana. Wynik sportowy zawsze ma tutaj drugorzędne znaczenia. Tak czy inaczej, bardzo się cieszę z tego, że w ten weekend udało nam się wygrać wszystkie odcinki specjalne. Pokazaliśmy, że jesteśmy szybką załogą i że doświadczenie z mistrzostw świata sprawia, że nieustannie się rozwijamy – mówił na mecie Szymon Gospodarczyk.

Pogoda dopisała bardziej, niż w ubiegłym roku. Przy trasach pojawiło się mnóstwo kibiców i to było fantastyczne. Bo przecież to również dla kibiców pojawiliśmy się w Wieliczce. Ten rajd ma taką formułę, że zawsze jest czas na to, aby trochę porozmawiać, zrobić sobie zdjęcia. Przez cały weekend czuliśmy ogromne wsparcie – zakończył pilot załogi ORLEN Team.

Załoga ORLEN Team rozpocznie sezon w mistrzostwach świata WRC od startu w 56. Rajdzie Portugalii, który odbędzie się w dniach 11-14 maja. Jeśli chodzi o europejskie rundy, załoga zapowiada również start na Sardynii oraz w Finlandii i Estonii. Marczyk i Gospodarczyk planują również starty poza kontynentem europejskim. Jak zdradza kierowca, rozważany jest m.in. Rajd Safari w Kenii oraz Rajd Chile.

10 Odcinków Specjalnych o łącznej długości prawie 35 kilometrów, ponad 105 kilometrów długości całego rajdu i 44 zgłoszone załogi. Tak przedstawia się tegoroczna edycja unikatowych zawodów, przypominających tragicznie zmarłych czołowych polskich kierowców rajdowych – Janusza Kuliga i Mariana Bublewicza.

Na czele listy uczestników PLATINUM 7. Rajdu Memoriału Janusza Kuliga i Mariana Bublewicza znaleźli się ubiegłoroczny zwycięzcy, wicemistrzowie Europy z 2021, załoga ORLEN Team, Miko Marczyk z pilotem Szymonem Gospodarczykiem. Pojadą, podobnie jak w zeszłym roku Skodą Fabią Rally 2 EVO.

Na liście zgłoszeń nie zabrakło nazwisk kierowców i pilotów, którzy wielokrotnie zdobywali tytuły mistrzowskie w rajdach samochodowych, wyścigach górskich i rajdach historycznych. W Wieliczce pojawią się m.in. Sebastian Stec ( pilotowany przez Michała Sowę ( wyścigi górskie, Ford Fiesta) ), Waldemar Kluza (wyścigi górskie, pilot Adam Gładysz, Mitsubishi Lancer ), który wygrał Memoriał w 2017, Michał Tochowicz z Piotrem Białowąsem ( Citroen C 3 Rally 2), Andrzej Szepieniec pilotowany przez Jarosława Zawadzkiego ( Mitsubishi Lancer). Ta ostatnia załoga stawała na memoriałowym podium dwukrotnie: w 2022 i 2019. W najmocniejszej klasie 3 rywalizować będzie aż 18 załóg.

Klasa 2 to napędzane na jedną oś samochody z silnikami o pojemności pow.1600 ccm. Zgłoszono w niej 17 załóg, wśród nich Piotra Ilnickiego z pilotką Kamilą Klaczańską ( Peugeot 208 Rally 4), wyścigowego wicemistrza Europy w Gr 5 FIA EHC, pojawią się tu także rajdowy weteran Michał Streer ( pilotka Karolina Szulęcka Streer, Peugeot 208 Rally 4) i Filip Stopa z Rafałem Ślęczką ( BMW M3 E 36).

W Klasie 1 rywalizować będą samochody z silnikami wolnossącymi do 1600 ccm i doładowanymi do 1067 ccm), do piątkowego Badania Kontrolnego powinno przystąpić 7 załóg, wśród nich Mateusz Gołek ( Ford Fiesta, pilot Michał Jurgała) czy mistrzowie GSMP Paweł Sanecki ( pilot Patryk Kielar Peugeot 208 R 2) i Konrad Strzeżysz ( pilotka Olga Gulińska, Peugeot 208). Podczas Memoriału Marcin Szeja porzuca pilotowanie swojego brata, z którym startuje w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski, i zasiądzie na prawym fotelu Peugeota 208 kierowanego przez Rafała Kręciocha, , który w wielickim rajdzie wystartuje po raz ósmy.

Siedem załóg rywalizować będzie w klasyfikacji historycznej, wśród nich ciekawy pojedynek stoczą Grzegorz Olchawski ( pilot Jakub Wróbel, Audi Quattro S 1) i pilotowany przez Przemysława Baryłę Mariusz Polak ( Audi 80 B2 Coupe Quattro). Atrakcją dla kibiców będą na pewno przejazdy Fordów Escort i Sierra Cosworth, replik aut Janusza Kuliga i Mariana Bublewicza.
Gościem specjalnym PLATINUM 7. Rajdy Memoriału Janusza Kuliga i Mariana Bublewicza będzie telewizyjna gwiazda programów poświęconych tuningowi Grzegorz Collins, z którym kibice będą mogli się spotkać w piątek 24 marca od godz. 17:00 w wielickiej Mediatece.

Wyniki Memoriału będzie można śledzić na bieżąco na oficjalnej stronie zawodów www.superos.pl i na www.wyniki-online.pl , niedzielne przejazdy odcinka Solne Miasto transmitowane będą na żywo w internecie ( na profilu Facebook Automobilklubu Krakowskiego i na stronie zawodów), ostatni przejazd OS Solne Miasto będzie także transmitowany na antenie Motowizji.

72. Rajd Finlandii przeszedł do historii. Dziewiąta runda Rajdowych Mistrzostw Świata WRC okazała się jeszcze trudniejszą, niż pierwotnie można było się tego spodziewać. W tak niezwykle wymagających warunkach bardzo dobrze poradzili sobie Mikołaj Marczyk i Szymon Gospodarczyk. Załoga ORLEN Team zajęła 7. miejsce w klasie WRC 2 oraz 5. w WRC 2 Challenger. Tegoroczny Rajd […]

Kalle Rovanperä po raz trzeci z rzędu zwyciężył w Rajdzie Estonii, powiększając tym samym punktową przewagę dla TOYOTA GAZOO Racing w Rajdowych Mistrzostwach Świata FIA. Kierowca Toyoty GR YARIS Rally1 HYBRID był bezkonkurencyjny na jednej z najszybszych tras w całym kalendarzu Rajdowych Mistrzostw Świata FIA (WRC). Lider klasyfikacji WRC, wspólnie ze swoim pilotem Jonne Halttunenem […]

Nadeszła część sezonu Rajdowych Mistrzostw Świata WRC, na którą większość kibiców czeka najbardziej. Estonia i Finlandia to kraje, w których rajdowe trasy są niezwykle szybkie i mają niezliczoną liczbę tzw. „hopek”. Mówi się, że samochody spędzają tu więcej czasu w powietrzu, niż na ziemi. Jak z pierwszą odsłoną karuzeli prędkości poradzą sobie Mikołaj Marczyk i […]

Mikołaj Marczyk i Szymon Gospodarczyk zajęli znakomite 2. miejsce w klasie WRC 2 Challenger w 20. Rajdzie Sardynii – 6. rundzie Rajdowych Mistrzostw Świata WRC. Załoga ORLEN Team zajęła również wysokie 5. miejsce wśród wszystkich 41 załóg startujących na włoskiej wyspie samochodami kategorii Rally2. Oprócz tego, Marczyk i Gospodarczyk po raz pierwszy zdobyli punkty w […]

Mikołaj Marczyk i Szymon Gospodarczyk zajęli 3. miejsce w ORLEN 79. Rajdzie Polski. Duet ORLEN Team potrafił wygrać odcinek specjalny oraz systematycznie plasował się w czołowej trójce, walcząc z jednymi z najlepszych zawodników na świecie w najmocniej obsadzonym Rajdzie Polski od czasu, kiedy impreza ta była częścią Rajdowych Mistrzostw Świata WRC. ORLEN 79. Rajd Polski […]

Aktualny rajdowy mistrz świata Kalle Rovanperä z zespołu TOYOTA GAZOO Racing po raz drugi z rzędu zwyciężył w Rajdzie Portugalii i został nowym liderem 51. sezonu Rajdowych Mistrzostw Świata WRC. To trzecie z rzędu zwycięstwo Toyoty w tegorocznym WRC i czwarte z rzędu w Rajdzie Portugalii. Dla Rovanpery pilotowanego przez Jonne Halttunena jest to pierwsze […]

Już w nadchodzący weekend odbędzie się 56. Rajd Portugalii. To 5. runda sezonu Rajdowych Mistrzostw Świata, natomiast dla Mikołaja Marczyka i Szymona Gospodarczyka będzie otwierającą tegoroczne zmagania w klasie WRC 2. Załoga ORLEN Team ma dobre wspomnienia z okolic Matosinhos i liczy na to, że wykorzysta swoje doświadczenie. 56. Rajd Portugalii stanowi piątą rundę sezonu […]

W dniach od 18 do 27 kwietnia, Audi po raz pierwszy prezentuje w Chinach swój projekt Formuła 1. Demonstracyjny bolid F1 z efektownym Audi Launch Livery, jest centralnym elementem ekspozycji marki na targach Auto Shanghai. Markus Duesmann, prezes zarządu AUDI AG, podczas konferencji prasowej przedstawił postępy projektu. Audi, pod hasłem „F1 Power made in Germany”, […]

Mikołaj Marczyk i Szymon Gospodarczyk wygrali 7. PLATINUM Rajd Memoriał Janusza Kuliga i Mariana Bublewicza. Załoga ORLEN Team wygrała wszystkie odcinki specjalne rajdu, pokonując na 23-kilometrowej trasie drugą załogę o niemal 50 sekund. Dla duetu to drugie zwycięstwo w tej imprezie, po triumfie odnotowanym 12 miesięcy temu. PLATINUM Rajd Memoriał Janusza Kuliga i Mariana Bublewicza […]

10 Odcinków Specjalnych o łącznej długości prawie 35 kilometrów, ponad 105 kilometrów długości całego rajdu i 44 zgłoszone załogi. Tak przedstawia się tegoroczna edycja unikatowych zawodów, przypominających tragicznie zmarłych czołowych polskich kierowców rajdowych – Janusza Kuliga i Mariana Bublewicza. Na czele listy uczestników PLATINUM 7. Rajdu Memoriału Janusza Kuliga i Mariana Bublewicza znaleźli się ubiegłoroczny […]