Corsa Rally4 – nowy samochód dla zespołów prywatnych

Written by on 25 września 2020

Nowa Corsa Rally4 otwiera nowy rozdział w historii sukcesów marki Opel w sporcie samochodowym. Corsa Rally4, zaprojektowana dla krajowych i zagranicznych prywatnych zespołów rajdowych, kontynuuje tradycje samochodu ADAM R2, którym Opel wygrywał rajdowe mistrzostwa juniorów w latach 2015–2018. Ponadto ADAM R2, od czasu homologacji na sezon 2014, zaliczył ponad 220 klasowych zwycięstw, a jego kierowcy 530 razy stawali na podium i zdobyli 32 tytuły w mistrzostwach krajowych.

Corsa Rally4 została opracowana z uwzględnieniem regulaminu Rally4, który zastępuje klasę R2. Zamiast wysokoobrotowego czterocylindrowego wolnossącego silnika z ADAM‑a R2 w Corsie Rally4 zastosowano wyjątkowo oszczędny trzycylindrowy turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności 1,2 litra. Rajdowy silnik oparty na jednostce seryjnej i sterowany modułem Magneti Marelli rozwija imponujące 208 KM mocy i 290 Nm momentu obrotowego. Napęd jest przekazywany na koła przednie przez pięciobiegową przekładnię sekwencyjną i regulowany mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu typu 3‑way. Rajdowe zawieszenie ze sprężynami Eibach i amortyzatorami Öhlins jest w pełni regulowane.

Po kilkumiesięcznych testach Opel Motorsport i PSA Motorsport przeprowadziły w ostatnich tygodniach serię dalszych jazdy testowych Corsą Rally4 na południu Francji. W ciągu pięciu dni zespoły działów sportu samochodowego Opla i PSA pokonały ponad 1000 kilometrów po drogach szutrowych i asfaltowych w zmiennych warunkach. Znani kierowcy testowi — Yoann Bonato i Marijan Griebel — byli pod wielkim wrażeniem.

Marijan Griebel, kierowca testowy Opel Motorsport, pozytywnie ocenił pojazd pod każdym względem: „Corsa Rally4 bardzo łatwo się prowadzi i dobrze reaguje na zmiany w nastawach. Natychmiast zdobyła moje zaufanie. Dzięki dłuższemu rozstawowi osi jest stabilniejsza w szybkich zakrętach od ADAM‑a R2, a przy tym bardzo zwrotna. Turbodoładowany silnik jest świetny i sprawia wrażenie bardzo mocnego, zwłaszcza na podjazdach pod górę. Wyższy moment obrotowy dostępny w szerszym zakresie obrotów sprawia, że nie trzeba zmieniać biegów tak często, jak w samochodzie z porównywalnym silnikiem bez turbosprężarki. Trakcja również jest bardzo dobra. Podsumowując, Corsa Rally4 to dzielne i naprawdę szybkie auto. Jazdy testowe były bardzo owocne, a przy tym sprawiły mi mnóstwo frajdy”.

Homologacja Opla Corsy Rally4 jest planowana na 1 grudnia 2020 r. Produkcja samochodów dla klientów prywatnych rozpocznie się zaraz potem. Wtedy też można będzie składać zamówienia.

Nasi klienci mogą liczyć na szybki i niezawodny samochód rajdowy, podobnie jak miało to miejsce w przypadku ADAM‑a R2” — mówi Jörg Schrott, dyrektor Opel Motorsport. „Corsa Rally4 została zaprojektowana pod kątem możliwie najniższych kosztów eksploatacji. Chroni to kieszeń klientów oraz zapewnia optymalny stosunek ceny do osiągów”.

Firma Opel ogłosi ceny Corsy Rally4 już wkrótce.


Current track

Title

Artist