Aktualny utwór

Tytuł

Artysta


Narodziny bolidu Alfa Romeo F1 Team ORLEN C42

Napisane przez dnia 8 marca 2022

Oto C42 w pełnych barwach. Najnowszy „zawodnik” zespołu Alfa Romeo F1 Team ORLEN został zaprezentowany w przyciągającym wzrok biało-czerwonym malowaniu, uzupełniłając stawkę w zapowiadającym się niesamowicie sezonie wyścigów Formuły 1.

Po tygodniu testów w Barcelonie, model C42 został zaprezentowany na zdjęciach i filmach wideo, które zostały jednocześnie udostępnione mediom i fanom na całym świecie.

Alfa Romeo F1 Team ORLEN C42 to pierwszy bolid produkowany w Hinwil zgodnie z regulaminem „budget cap” na nową erę Formuły 1, która rozpocznie się w 2022 roku. Zaprojektowany przez zespół pod kierownictwem dyrektora technicznego Jana Monchaux, bolid stanowi radykalne odejście od przeszłości, ponieważ wykorzystuje możliwości, jakie daje nowa podłoga z efektem przyziemia, zmodernizowany pakiet aerodynamiczny i 18-calowe, niskoprofilowe opony. C42, napędzany nowym i ulepszonym silnikiem Ferrari, jest maszyną wyścigową stworzoną do walki, wykorzystującą każdą okazję, jaka nadarzy się na torze.

Wizerunek bolidu jest wspaniałym, ale subtelnym ukłonem w stronę przeszłości, nawiązującym do historycznych wzorów sprzed lat oraz dziedzictwa Alfy Romeo i Sauber Motorsport, w 30. roku działalności zespołu z Hinwil w Formule 1.

Nowe malowanie, stworzone przez Centro Stile Alfa Romeo, nadaje samochodowi mocną, rozpoznawalną tożsamość. Lakier jest doskonałym połączeniem dwóch dominujących kolorów: czerwonego i białego. Obszar silnika jest pomalowany na czerwono, z ukośnym przekrojem, który oddaje dynamizm nadwozia. Historyczny napis Alfa Romeo wpisuje się w tę przekątną, nawiązując do początków XX wieku, kiedy to zadebiutował w samochodach wyścigowych marki w latach 20. ubiegłego wieku. Poniżej widać napis „Tonale”, nazwę pierwszego C-SUVa, który został niedawno zaprezentowany. Symbol sportowego charakteru „Quadrifoglio” znajduje się w górnej części, obok ukośnej linii podziału między czerwienią a bielą. Na tylnej części spojlera umieszczono włoską flagę z dumnym napisem „Alfa Romeo”.

W rękach 10-krotnego zwycięzcy wyścigów, Valtteriego Bottasa, oraz Zhou Guanyu, pierwszego kierowcy F1 z Chin i jedynego debiutanta na starcie w 2022 roku, model C42 jest gotowy, aby robić wrażenie.

Jean Philippe Imparato, dyrektor generalny Alfy Romeo: „Mistrzostwa w 2022 roku zapowiadają się jako najbardziej interesujące w ostatnich latach. Nowe przepisy, nowy skład kierowców i zupełnie nowy samochód, to prawdziwa rewolucja dla F1, w szczególności dla zespołów. W Alfie Romeo chcemy wykorzystać wszystkie możliwości, jakie się pojawią. Również dla Alfy Romeo rok 2022 jest rokiem „metamorfozy”. Dzięki Tonale marka wybiegnie w przyszłość, w erę elektryfikacji i łączności, pozostając wierną swojemu DNA – szlachetnemu włoskiemu sportowemu duchowi, którego początki sięgają 1910 roku. Dlatego też nie mieliśmy wątpliwości, że nazwa „Tonale” będzie umieszczona na bolidzie. Nie możemy się doczekać, kiedy zapali się czerwone światło i rozpoczną się ekscytujące mistrzostwa F1″.

Frédéric Vasseur, dyrektor zespołu Alfa Romeo F1 Team ORLEN:Początek sezonu to zawsze ekscytujący okres, w którym widzimy owoc pracy setek osób przez długi czas. C42 to samochód, na który czekamy z niecierpliwością, nie tylko dlatego, że jest pierwszym zbudowanym przez nas w tym nowym cyklu regulaminowym, co powinno sprawić, że wyścigi będą bardziej zacięte i emocjonujące, ale także dlatego, że jesteśmy głęboko przekonani, że ten samochód pomoże zespołowi zrobić duży krok naprzód w kierunku czołówki“.

Jan Monchaux, dyrektor techniczny Alfa Romeo F1 Team ORLEN: „Kiedy odsłaniamy C42, może się wydawać, że to początek nowego sezonu: wiemy jednak, że ta premiera jest tylko etapem w znacznie dłuższej podróży, w którą cały nasz personel w Hinwil zainwestował tak wiele czasu, zasobów i energii. Zaprojektowanie i zbudowanie tego samochodu było ogromnym przedsięwzięciem i możemy być dumni z tego, co udało nam się osiągnąć, ale nasza praca jeszcze się nie skończyła. Jak zawsze w nowym cyklu regulaminowym, krzywa rozwoju będzie w tym sezonie najbardziej stroma i musimy nadal wydobywać nowe osiągi z C42, aby osiągnąć postęp, który postawiliśmy sobie za cel“.

Valtteri Bottas, kierowca Alfa Romeo F1 Team ORLEN: „Jestem pod wrażeniem naszego nowego samochodu, C42. To oczywiście mój pierwszy samochód w Alfa Romeo F1 Team ORLEN, co czyni go wyjątkowym i nie mogę się doczekać, kiedy będę mógł nim wystartować w Bahrajnie. Ekscytujące jest to, że nie mamy pojęcia, jak potoczy się pierwszy wyścig. Testy pomogły nam potwierdzić nasze oczekiwania co do miejsca, w którym się znajdujemy, postępów, jakie poczyniliśmy w samochodzie, ale teraz zbliżamy się do momentu, który jest naprawdę ważny. Odkąd dołączyłem do zespołu, widzę w nim ogromną motywację: wszyscy bardzo się starają pracować ciężej niż inni, aby być konkurencyjnymi, a to z kolei daje mi dodatkowy zastrzyk energii, kiedy siedzę w kokpicie“.

Zhou Guanyu, kierowca Alfa Romeo F1 Team ORLEN: „Jestem w pełni przygotowany do sezonu, a widok C42 w barwach, w których będę się ścigał, sprawia, że jest to jeszcze bardziej realne. Jesteśmy na początku nowej ery, z nowymi samochodami i nowymi przepisami, a to stwarza szansę dla wszystkich zespołów na postęp, ponieważ wszyscy zaczynamy od zera. Wszyscy w Alfa Romeo F1 Team ORLEN byli bardzo pomocni od momentu, gdy dołączyłem do zespołu. Widzę ciężką pracę, zaangażowanie i motywację wszystkich w Hinwil i na torze, co napawa mnie dumą i ekscytacją. Nie mogę się doczekać, aby stanąć na starcie w tym samochodzie i pracować z moim zespołem nad osiągnięciem wyników, które wspólnie zamierzamy osiągnąć“.

Robert Kubica, kierowca rezerwowy Alfa Romeo F1 Team ORLEN: „W tym roku stawka jest jeszcze wyższa, ponieważ wraz z nowymi przepisami wykonujemy skok w nieznane. W ten samochód, C42, włożono niesamowitą ilość pracy i nie mogę się doczekać, aby zobaczyć, co zespół może dzięki niemu osiągnąć. W mojej roli staram się zapewnić jak największą pomoc w rozwoju tego samochodu: wiemy, jak duże są marginesy ulepszeń na tym etapie życia samochodu i wiemy, że każde ulepszenie może mieć znaczenie, więc praca, którą wykonujemy w bazie, będzie miała kluczowe znaczenie dla wyników na torze“.